Beställning av produkter

Här hittar du information kring hur du beställer produkter via 3PL-distributören eller direkt från en leverantör.

Ytterligare information om avtalade artiklar

Under Avtalade artiklar finns ytterligare information om våra upphandlingar, klicka på aktuell upphandling så kommer du till avtalets startsida.

Där finns eventuell extrainformation, exempelvis sortiment, produktkatalog, rabattavtal, riktlinjer och kontaktperson för upphandlingen.

Reklamationer och synpunkter

På den här sidan hittar du information kring hur du reklamerar eller returnerar en produkt samt vad du kan göra vid en leveransskada eller felbeställning.

Läs mer

Vårt arbete med hållbarhetskrav i upphandlingar

Här finns information om vårt hållbarhets- och miljöarbete.

Läs mer

Vårdens delaktighet i inköpsprocessen

Vi arbetar tillsammans med representanter från vården när vi upphandlar produkterna.

Läs mer

Godkända batcher, senaste uppdaterade 

Innan en batchbunden artikel kan beställas genomgår varje batch en noggrann kontroll för att säkerställa att den uppfyller våra kvalitetskrav. En godkänd batch innebär att produkten har testats enligt fastställda rutiner och att samtliga krav på kvalitet, säkerhet och innehåll har uppfyllts.

Testningen utförs av en av de samverkande regionerna. Först när alla resultat är godkända, och batchen är frisläppt av den region som genomfört testningen kan produkten beställas och distribueras vidare till kund. Vid icke godkänd batch genomförs en ny batchreservation och en ny testning påbörjas.

Aktuell information om godkända batcher uppdateras löpande och finns tillgänglig här på hemsidan.

Support