Vanliga frågor (FAQ)

Hur söker jag efter artiklar

Hur fungerar sökfunktionen?

Vår lathund beskriver hur man använder sökfunktionen.

 

Varför får jag över 1000 träffar när jag söker?

Sannolikt har du använt för många ord vid sökningen (t ex INJ/INF MEMBRAN 2-V LUER/L-L). Använd citattecken för att få bättre och färre träffar (t ex ”INJ/INF MEMBRAN 2-V LUER/L-L”).

 

Jag hittar inte artikel XXXXX. Har den utgått?

Kontrollera detta genom att välja Inaktiva i sökrutan Visa artiklar. Då ser du också om det finns någon ersättningsartikel.

 

Jag hittar inte det jag söker, vad gör jag?

Om du inte hittar de artiklar du söker på vår hemsida, exempelvis vattenkokare eller mikrovågsugn, får du kontakta din lokala inköpsavdelning.

Detta på grund av att Varuförsörjningen endast upphandlar förbrukningsartiklar av engångskaraktär.

Vem kan beställa?

Beställningar kan endast göras av Varuförsörjningens ingående regioner (Sörmland, Västmanland, Uppsala, Dalarna och Örebro) samt kommuner/regioner som medverkar via fullmakt.

Detta innebär att privatpersoner och privata vårdgivare inte är berättigade att beställa från oss.

Hur vet jag när en restad artikel kommer tillbaka i lager?

Om en artikel har en tillfällig leveransstörning behöver du klicka upp artikeln för att få mer leveransinformation.

Hur beställer jag stämplar med fri text?

Stämplar med egen unik text beställer du direkt från vår leverantör, med undantag för Sörmland och Västmanland som skickar sin manuella beställning som tidigare, till den lokala inköpsfunktionen i respektive region.

Gå in på länken för din region, där väljer du typ av stämpel, storlek, typsnitt och skriver in önskad text. Där finns även logotyper för respektive region.

Skriv:

  • Önskat utförande på stämpeln
  • Avdelning (motsvarande)
  • ANSVARSOMRÅDE Viktigt!
  • Fullständig leveransadress
  • Telefonnummer och mailadress

Region Dalarna

Region Södermanland

Region Uppsala

Region Västmanland

Region Örebro

Vart vänder jag mig när jag får utslag eller klåda från avtalade produkter?

Om du får utslag eller klåda från handskar, munskydd eller annat material som du beställer hos oss så kontakta din lokala yrkesdermatolog.
Här är en guide om hur du kan gå till väga om du får utslag eller klåda av vår upphandlade handsprit.

Kontakt

VF Support
Telefon: 018-611 66 87
Telefontider måndag-fredag:
09.00-11.30
E-post: upphandling@varuforsorjningen.se

Kundtjänst OneMed
Telefonnummer: 031-706 30 65
Telefontid vardagar 07.30-16.00
E-post: Femklovern@onemed.com
Chatta med OneMed

Vem ska jag kontakta när?

Ibland är det inte lätt att veta vem du ska kontakta om du får problem med en vara eller leverans. Här finns information om vem som är ansvarig för vad.

Support