Reklamationer och synpunkter
Produkter som inte fungerar som de ska skapar inte bara frustration och slösar tid och pengar. De innebär också en risk för patienter och personal. Trasiga, smutsiga och felaktiga produkter ska alltid reklameras. Vi berättar hur du ska gå till väga.

Reklamation av produkt
Reklamationsformulär (extern länk)
Upptäcker du ett fel på en produkt är det viktigt att du rapporterar detta. Det hjälper oss att säkerställa hög kvalitet och ger leverantören möjlighet att åtgärda felet och förebygga att det upprepas. Du kan även ha rätt till ersättning eller kreditering.
Reklamation ska endast göras vid faktiska fel, exempelvis:
- Trasig eller smutsig produkt
- Skadad eller trasig produktförpackning
Viktigt:
- Skicka inte tillbaka produkten innan du har fått instruktioner från leverantören.
- Om flera olika produkter är felaktiga, fyll i ett formulär per produkt.
Synpunkter på produkter
Formulär för synpunkter (extern länk)
Har du förbättringsförslag, synpunkter på produktens design eller funktion – även om produkten inte är defekt – är vi tacksamma att få ta del av dessa. Det kan även gälla förslag på produkter du saknar i sortimentet.
Se gärna Exempel på hur du skriver en synpunkt
Din feedback är värdefull och bidrar till att förbättra vårt sortiment.
Uppdaterad: